Co připravujeme
Na začátku prázdnin vždy informujeme o našich záměrech na druhé pololetí, nejinak je tomu i dnes. Za svou novinářskou éru jsem zažil řadu veletočů, to, co se děje letos, je ale něco ojedinělého, unikátního, co se zřejmě už v budoucnu, alespoň doufám, nebude opakovat. Zemědělství sice naštěstí není obor, jako například cestovní ruch či různé služby, ve kterých se koronavirová krize podepíše snad nejvíce, přesto cítíme napětí z toho, jak se celá situace vyvine. Vycházíme ale z toho, že zemědělci budou dále zakládat úrodu, k tomu budou potřebovat pracovní prostředky, a také informace o tom, co je v oboru nového. A to je úkol nás, odborných novinářů. Myslím ale, že by to měl být úkol také pro marketing firem, které jsou se zemědělstvím úzce spojeny, tedy pro banky, společnosti prodávající techniku, osiva, chemické přípravky apod. První informace se týká naší ankety Traktor roku. Hlasování nyní vrcholí, jak jsme uveřejnili zhruba před měsícem, bude uzavřeno k půlnoci 3. července. Poté hlasy zpracujeme a uveřejníme výsledky. Počítáme, že se tak stane v druhé polovině tohoto měsíce. Bohužel chybějí hlasy z veletrhu Techagro, přesto počet hlasujících bude podle nás reprezentativní, jejich počet se blíží tisícovce. Těší nás, že účast díky internetu je doslova mezinárodní. Své hlasy totiž poslali nejen čeští milovníci zemědělské techniky, ale i slovenští, a také například z Maďarska nebo dokonce z Bosny či Francie. Původně jsme počítali s tím, že cenu pro traktor s nejvyšším počtem hlasů předáme místo v Brně náhradně na výstavě Země živitelka, jenže ta byla rovněž letos zrušena, takže tento akt bude komornější, pouze při návštěvě nominující společnosti. Mohu…